Goede weerstand is niet zo vanzelfsprekend

Ben jij nooit ziek? Mooi zou je denken, heb ik een goede weerstand, mis poes. Wat als ik je zegt dat dit toch iets anders ligt. Want jaren lang onnatuurlijke voeding kan er toe leiden dat je afweer systeem totaal niet meer reageert.

Mooi voorbeeld ben ik zelf. 14 jaar nauwelijks ziek geweest, alle griepen, verkoudheid gingen aan mij voorbij. Tot ik vorig jaar mijn voedings patroon weer op natuurlijk normaal zette.

De griep epidemie van 2018, sloeg mij dus dit keer niet meer over, eerst de griep, week later licht de buikgriep. Ik was er blij mee, mijn afweer systeem werkt weer. Want een verkoudheid zo nu en dan, diaree of een griepje kunnen juist erg waardevol zijn voor je lichaam. Dit is een goed teken dat van het lichaam dat er genoeg activiteit in het lichaam plaatsvindt om de slechte invloeden te kunnen waarnemen. Wat mij ook opviel is dat ik er zo vanaf was, zonder nasleep, van bijv moe blijven.

Reactie van omstander is dan vaak ook, ja logisch je hebt ook geen weerstand meer, van 91 kilo naar 66 kilo, kan ook niet anders. Je hoort ook wel eens zeggen, goh hij was nooit ziek en nu heeft hij kanker, reuma, Alzheimer of een hartaanval gekregen. Ja zo dacht ik voorheen ook, toen wist ik nog niet wat ik nu wist.

Hoe kan dat nu? Dat leest u hier.

Maar nooit ziek zijn kan echt wel als je op een natuurlijk normaal leefwijze leeft, zoals men bijv. in de blauwe zone doen, 5 landen op de wereld, leven zo. Om jaloers op te zijn. Maar denk niet dat dit allemaal vanzelf gaat, meestal doen ze er wel wat voor. Zes levenslessen van supergezonde mensen klik hier lees ook de blauwe zone.

Het is nooit te laat om de knop om te gooien, dit resultaat merk je al snel, na 4 weken onbewerkt voedsel zal je lichaam al beter reageren. Dus ben je nooit ziek, kijk dan eerst naar je leefstijl. Want nooit ziek zijn is niet zo vanzelf sprekend als je denkt.
Jolanda © 6 mei 2018.

Reacties