ontzuur-zuur-mythe

Je lichaam verzuurd, dit komt veelal door een ongezond eetpatroon. Ik duik overal in om zo mijn cliënte goed te kunnen ondersteunen, zonder kennis geen weg, maar aannames doorgeven. Dat wil ik voorkomen, hierdoor moeten wel eens oude (denk) patronen bijgesteld worden en van prioriteiten afgeweken worden. 

Ik kocht het boek "de Alkalinekuur" van Jesse van der Velde. Bij het lezen ervan zei mijn intuïtie al zo iets van, "nou ik weet het niet". Mijn Natuurlijk Normaal leefstijl werkt net zo op ons lichaam, zoals vele natuur leefstijlen, zoals die van bijv. Richard de Leth, Ralph Moorman, Juglen Zwaan, Amber Albarda en Oscar Helm.

Dus ik ging verder uitzoeken en kwam terecht op de blog van Junglen Zwaan, die bekend staat om (net zoals ik) alles verder te onderzoeken, hij gaat nog verder, daar profiteer ik dan mooi van 👍.

Zo schrijft het boek "de Alkalinekuur"enkele ziektes weg, ziektes die NIET bewezen zijn dat ze door een verzuurd lichaam komen. Al laat het boek je dat wel lezen.  Maar begint je gezondheid niet in de darm? Als het daar mis gaat, gaat het op den duur goed mis! Dus Oorzaak en gevolg........

Echter is er niks mis met deze alkalische leefwijze, het is ook een weg tot een natuurlijke normaal leefstijl. Dus prima om deze leefstijl, als het jouw past tot je te nemen. Maar haal wel je eigen kennis en graaf verder dan het boek. Kom bijv. meer te weten over laaggradige ontstekingen.......

Meer lezen, over wat heeft Junglen Zwaan onderzocht over het alkalische dieet ? (bron)

Jolanda
Ondersteunde praktijk
Natuurlijk Normaal

Reacties

  1. In 1931 heeft Oto Warburg een nobel prijs gewonnen. Hij ontdekte dat in een alkalische omgeving bacteriën, virussen, kankercellen, schimmels niet kunnen overleven......een verzuurd lichaam is een ideale omgeving voor ziektes te ontwikkelen en ook een ideale omgeving om ontstekingsreactie te ontwikkelen...iemand met kanker moet een alkalisch voedingspatroon eten en zich ontzuren, de kanker slinkt onmiddellijk….Je hoeft totaal geen dure schadelijke chemische dodelijke chemotherapie te doen. +/- 80% heeft een of andere vorm van candida, doe een ontzuringskuur en de schimmels gaan dood…in een zuurstofrijke (alkalisch) omgeving kan je geen ziektes ontwikkelen.....Ons eetpatroon is te verzurend en ook we worden te veel blootgesteld aan toxines en dit verzuurd je lichaam. Lees het boek van Markus Sircus ‘’natrium bicarbonaat’’, het staat boordevol wetenschappelijke onderzoeken, daar lees je alles over zuren en basen. Of een andere boek ‘’Alkalize or die’’ dr. Theodore A. Baroody. Dit boek is enkel in het Engels. Er is een top arts/bioloog in Amerika die 30 jaar onderzoek heeft gedaan naar zuren en basen. Robert O. young. Hij is echt een expert op dit gebied. Op you tube vind je veel educatieve filmpjes van hem.
    Vanaf 40 jaar werken je cellen trager en maak je veel minder natriumbicarbonaat aan in je lichaam en daardoor ontzuurt je lichaam veel trager of zelfs moeilijker. Vandaar je lichaam verzuurd geraakt. Ook mensen zijn te veel blootgesteld aan verzuurde voeding en omgeving. Daarom zegt Jesse van de velde dat het niet slecht is om af en toe een ontzuringskuur te doen. Jesse zit er wel pal op.

    Misschien beter toch iets meer research doen. dan zul je het nut begrijpen van ontzuren. We leven niet in een natuurlijk gezonde leefwereld, maar in een toxine schadelijk omgeving. ralph moorman spreek ook over een detox kuren, zelfs ralph moorman en jesse van de velde hebben samen filmpjes over detoxen en smooties...iedereen moet eens af en toe detoxen,....grt nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @nancy: Bedankt voor je feedback. Heb je wel gelezen wat mijn punt is? In mijn beleving ga je hier totaal aan voorbij. Wat je mailt is bekend, maar hier gaat het niet om. Het staat los van wat dhr Warburg heeft ontdekt. Het gaat om het het boek en het eetpratroon. Ik verwijs ook naar linken, had je die tot je genomen? En ja detox is goed, maar op de juiste wijze anders kan je lever het alsnog niet aan. IF is ook een goede optie. Maar daar gaat deze blog helemaal niet over. Verzuring van je lichaam voorkom je door goed te eten, meer groente,fruit,kruiden en specerijen,  vis, noten, gevogelte af en toe een aardappel. Precies wat het boek min of meer beschrijft, daar behoef je niet een alkalinedieet voor te volgen. Men kan het ook wel een koolhydraat arm dieet noemen. Wat ik een vreemde naam vind, want als men zo gaat eten is het een rijkelijk voedzaam koolhydraat. Dat is mijn punt hierin. Kortom eet gezond volgens onze OERschijf https://oersterk.nu/blogs/de-oerschijf/

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten