Voorkom zonneschade aan uw huid.

Vorige zomer heb ik een natuurlijke olie (framboospitolie) gebruikt om mij te beschermen tegen de schadelijke UV stralen. Ik probeer bijna alles uit om zo een ervaring op te kunnen doen en te kunnen delen. Echter heb ik een lichte dunne huid, je ziet mijn aderen lopen. Nu blijkt de natuurlijke olie toch niet zo beschermd vol te zijn voor mijn dunne huid. Afgelopen zomer heb ik dus zonneschade opgelopen. Wees dus waakzaam hiervoor als u kiest voor een  natuurlijke olie. De olie is zeker wel geschikt als aftersun. Krijg je last van zonneallergie/zonneschade dan is er ook Utrizon granulen, een homeopathisch middel.

Vorig jaar liet ik al op mijn blog lezen dat er behoorlijk wat schadelijke stoffen in zonnebrandcrèmes zitten die weer kunnen aanzetten tot huidkanker. Gelukkig zijn er ook zonnebrandcrèmes die zonder die schadelijke stoffen zitten. Heb je dus een gevoelige en dunne huid kan ik u bijv. een van de onderstaande merken aanbevelen. Bij sommige biologische zonne producten, kom je eruit te zien als een sneeuwpop. Maar  bij  Ecomild en Ecomild voor baby en kind  staat op hun site bij sommige producten dat er bijna geen witte waas achter laat. Bij Biosolis sport Extreme Zonnebrand Melk Gezicht & Lichaam Spf50, staat het erbij vermeld dat het geen witte waas achter laat. Vaak vermelden ze dat wel bij een product. Het merk Weleda (edelweiss Zonnecrème) is zo een crème, smeert ook niet gemakkelijk uit en je ziet eruit als een sneeuwpop. Mijn kleinkinderen van nu 1-3 kregen het erop gesmeerd. Het werkte wel goed als bescherming dat wel. 

Nu heb ik zelf voor de biosolis sport gekozen, mede omdat het ook voor je gezicht kan. Maar klopt het wat op de site vermeld staat over dat ‘het geen witte laag of strepen achter laat ‘. Nee dat klopt niet, het laat wel een gehele witte melk gloed achter ...... of je dat wilt kun je je afvragen. Het ruikt wel lekker en smeert goed uit, je hebt maar een beetje nodig. Al staat dat op de site anders, ik deed dit bij 1 arm flink smeren, dacht poeh dat smeert uit en wat wit nog. Andere arm minder gedaan, ook wit maar minder. Je huid voelt ook stroef aan, persoonlijk valt deze mij wat tegen in gebruik. Ik ga ook de eco bio zonnemilk sensitive spf50  uitproberen, op de site staat met dik bedrukt dat het geen witte waas achter laat, ben benieuwd, Wordt vervolgd. 


Merk

Minerale Filter

Non-nano

Geen parabenen

Dierproefvrij

Vegan

SMPL

þ

ý

þ

þ

ý

NAIF

þ

þ

þ

þ

þ

LOVEA

þ

ý

þ

þ

þ

LAVERA

þ

þ

þ

þ

SPRAY

BIOSOLIS

þ

þ

þ

þ

þ

ALPHANOVA

þ

þ

þ

þ

þ

ATTITUDE

þ

þ

þ

þ

þ

BIOSOLIS SPORT

þ

þ

þ

þ

þ

ECOMILD

þ

þ

þ

þ

þ








Hoe krijg ik voldoende vitamine D van de zon binnen?  

Vitamine D wordt aangemaakt via de huid. Wanneer je huid bekleed is of met zonnecrème is ingesmeerd, wordt er geen vitamine D meer  opgenomen en aangemaakt.  Het heeft geen zin om de hele dag te gaan bakken in de zon, zeker niet bij de eerste zon uurtjes in de maanden wanneer de zon nog niet op zijn sterks is. Je huid kan dit niet direct aan en kan verbranden. Het is raadzaam om dit op te bouwen. In het begin 10-20 min genieten van de zon, gelang je huidtype. Dan er weer uit de zon voordat de huid rood wordt. Smeer je daarna licht in om naar ongeveer 10-20 min weer in de zon te gaan zitten. Blijf uit de zon van 12:00-15:00 wanneer de zon op zijn sterks is, zeker in de zomer maanden. Smeer je zeker in deze maanden goed in. Vooraf even je lichaam met vitamine D verrijken, dan smeren. Let op het maakt niet uit welke factor je hebt, geregeld in blijven smeren is altijd nodig. De hoogte van de factor geeft alleen de bescherming aan, factor 20 is 20 keer beschermd tegen UV stralen etc. Het ligt aan je type huid welke factor je nodig hebt. Wees zuinig op het grootste orgaan van je lichaam, de huid. Houd haar gezond en bescherm haar tegen de schadelijke UV stralen. Hiermee voorkom je ook veroudering, zeker voor vrouwen die rimpelloos door het leven willen. Echter rimpel hier en daar siert, het is een natuurlijk gegeven. 

Jolanda

Praktijk Natuurlijk Normaal.



Reacties