Komt een man bij de dokter................en dan?

Komt een man bij de dokter…………………… Hij stapte mijn praktijk binnen, was klaar met jaren dokteren, ook gefrustreerd geraakt hierdoor. Hij staat op goede voet met zijn huisarts, had tegen de huisarts gezegd, ik stop ermee, val vanzelf een keer om. Geen een arts, buiten dat er artrose in de heup is ontdekt, kon geen van zijn andere klachten verklaren. Hij gooide het op een andere boeg, poging leefstijl aanpassing. Alle vragen lijsten werden ingevuld, waar ik mij dan later over ga buigen. Per toeval kwam ik op Linkdln een korte video van Ralph Moorman en Pim Christiaans tegen over te laag testosteron bij mannen. Toen ik deze bekeek werd ik getriggerd door 1 woord, 'pessimisme'. Ik bekeek de hormoon lijst van mijn cliënt en keek bij te laag testosteron, idd het zal toch niet??? Verder gezocht op internet naar zelftest hierover en kwam uit bij Andros mannenkliniek, ja mannen er is meer voor mannen.

Samen met mijn cliënt deze lijst doorlopen, BINGO! Hij heeft niet snel daarna een verwijskaart bij zijn huisarts aangevraagd en een afspraak gemaakt bij de kliniek. Geen 1 arts, ook zijn huisarts niet stond hierbij stil, ik in eerste instantie ook niet. Ook al weet ik hoe hormonen je leven tot een hel kunnen maken, zeker bij vrouwen. Voor mijn cliënt verklaarde dit heel veel, we zijn benieuwd wat eruit komt. Voor nu hebben we licht de voeding aangepast gericht op testosteron en advies gegeven om met kracht training aan de slag te gaan. Zo ziet u maar dat 1 hormoon veel schade kan aanrichten en regulier helaas hier (nog) niet op is gericht, buiten Andros kliniek om dan. We gaan het zien of we nu de oorzaak van jaren dokteren te pakken hebben.  

Hoe je mentaal in je vel zit kan bepalend zijn voor de weg naar genezing. Het kan een blokkade geven dat elke vorm van behandeling in de weg kan staan, zelfs voor zorgen dat een chemokuur niet aan slaat. In de video hoort u een mooi voorbeeld hierover, begint bij 11:35 minuten. Maar doe uzelf een plezier en neem de moeite en de tijd bijvoorbeeld bij een kopje koffie om deze video in zijn geheel te bekijken, doe hier uw voordeel mee.




Reacties