Is visolie omega 3 wel duurzaam? Hangt het zwaard van Damocles ons boven het hoofd?

 

Foto praktijk natuurlijk normaal

Als orthomoleculaire natuurvoedingsadviseur moet je een kennis en prioriteiten vaak bijstellen. Niks zo veranderlijke dan voeding mede door nieuwe technieken en ontdekkingen. Zo ook over omega 3. Dit adviseerde ik mijn cliΓ«nten vaak, om omega 3 suppletie en minimaal eens in de week vette vis eten. Tot ik de documentaire Seaspiracy op Netflix zag en het mij een andere wending gaf in het eten van duurzame vis en duurzame visolie capsule. Duurzaam bestaat namelijk niet op zee. De zee is opzicht zelf al duurzaam als de mens er maar verantwoordelijk mee omgaat. Seaspiracy opende mijn ogen letterlijk en figuurlijk en moge vele leefstijlcoaches mij volgen. Wie Seaspiracy gaat kijken, eet zeker geen vis meer of wat er ook maar van gemaakt is, het is shocking. O,ja en dat vis keurmerk label, daar zit een vislucht aan!

Maar hoe krijg in nu genoeg omega 3 binnen? 

Als eerste hoe denkt je dat een vis aan zijn omega 3 komt? Hier kom je achter door het kijken naar Seaspiracy. Dit was voor mij weer een leerzaam item. 

Als tweede, wat zijn goede en duurzame vervangers ik benoem er enkelen uit eigen ervaring en ervaring van anderen.

πŸ‘‰ Visvrije omega 3 van Puur Rineke

πŸ‘‰ Testa Omega-3 algenolie DHA& EPA

πŸ‘‰ Vegan Omega-3 algenolie van Vitakruid. Klik hier

πŸ‘‰ Hennepzaad olie van E-oil. Klik hier voor meer informatie

πŸ‘‰ Pompoenpit olie van E-oil. Klik hier voor meer informatie

πŸ‘‰ Avocado olie. Klik hier voor meer informatie

Mijn advies, EET VOORLOPIG GEEN VIS, laat eerst onze grootste habitat herstellen, de zee. We moeten onze zee besparen, want als de zee sterft komt al het koolstof vrij, dan stikken we met ons allen.

Dit is onze grootste bedreiging waar zelfs de top niets over rept!! Hangt het zwaard van Damocles  ons boven het hoofd'. Nog een grotere bedreiging dan het Co2 verhaal.

Let bij het kopen van welk merk olie dan ook, dat het biologisch is. Let eventueel ook op het keurmerk op de fles.

Praktijk Natuurlijk Normaal.

 

Reacties