Eet je mee?

Hoe ziet mijn Natuurlijk Normaal eetprogramma eruit? Als eerste leg ik altijd de verantwoordelijkheid bij jouw neer. Jij bent verantwoordelijk voor de omgang met jezelf en je lichaam. Ik blijf een adviserend orgaan die je de nodige ondersteuning bied waar nodig.

Wanneer je, je aanmeldt voor een eerste consult (intake), krijg je vooraf per mail een checklist over hormonen toegestuurd (ook de mannen), ook ga je een week tot 3 dagen voor je op het consult komt je eet en drinkpatroon bijhouden, dit alles neem je mee bij je intake consult.
Vanuit daar gaan we kijken waar jouw lichaam crasht en waarom, welke supplementen er o.a. voor nodig zijn (dit is geen dwingend gegeven, maar wil je je lichaam optimaal laten functioneren wel een advies waardig). Je kan nog zo natuurlijk Normaal gezond gaan leven, maar als jouw lichaam hapert, leveren we half werk en zullen o.a. nuttige voedingsstoffen half of niet opgenomen worden, dan ondervind je hier vroeg of laat toch weer hinder van, mooi voorbeeld ben ik zelf, met mijn reflux. 
Je darmen zijn ook een belangrijk orgaan hier wordt ook aandacht aan besteed, wanneer je start, start je letterlijk en figuurlijk met een schone lei.

Bij je intake krijg je de "Natuurlijk Normaal eetplan wegwijsgids" incl. de Smart & Sasy van Doterra mee. Je leest alles thuis op je gemak door voor je start. Wanneer jij start, geef je mij het startsein door. Dan start ook de trein van gratis andere wegweggidsen, bijv. met recepten, over je oerbrein en het mensbrein, belang van vitamine. Allemaal opstekers die je kunnen helpen om dit pad te blijven volgen, eyeopeners zullen we maar zeggen.
De consulten zijn zolang jij nodig hebt, na het eerste consult wordt er opnieuw een afspraak gemaakt voor over een maand. Bij iedere consult kijken we hoeveel steun en begeleiding nodig is en hoe vaak je op consult moet, 1 keer per maand of eens in de 2 maanden.
In het begin zal je merken hoe lastig het is je dagelijkse boodschappen patroon te doorbreken. Ook hier (indien nodig) wil ik je in helpen door een keer mee te gaan naar de supermarkt (mits je in de buurt woont). Eenmaal je levensmiddelen patroon doorbroken dan ga je als een trein.

Is het duur al dat natuurlijk eten? Wat is duur als het om gezondheid gaat? Prioriteiten stellen is hierin raadzaam. Je kan echt heel goed op low budget gezond eten, je moet alleen de weg weten. En als je weer Natuurlijk Normaal kan eten, je lichaam weer natuurlijk functioneert, blijven snaai aanvallen ook weg. Minder trek in junk transvetten, snoep, koek en al dat soort voedsel. Dus die liggen straks niet of nauwelijks in je winkelwagen...... hou je wellicht geld over.

Eet ik wel lekker? De meeste mensen houden van lekker eten, ook ik. Maar ik eet nu lekkerder en gevarieerde dan ooit. Het wordt wel een uitdaging als je weinig lust, maar we blijven niet in de bonen, maar roeren de soep gewoon door.

Kost het veel tijd? In het begin wel even, omdat het anders is moet het eerst in je systeem komen, maar later als je er vol in zit, zul je merken dat het eigenlijk niet echt meer tijd kost.

Waar doen we niet aan? Aan light producten en zoetstoffen, half volle product, bewerkte producten en voeding. Waarom? Light producten bijv. is veelal een dood product het is leeg, je lichaam haalt energie uit suiker, bij light producten wordt je lichaam gefopt, het wil energie uit iets halen waar niks in zit of bij zoetstof het niet herkend. Dit heeft gevolgen voor je lichaam, maar het verspilt ook nog eens energie dus je krijgt weer sneller honger, het verzadigd dus niet, dit geldt ook voor de half volle producten of minder vet etc. Gevolg is dat je weer gaat eten of snaaien, gevolg daarvan is, je wordt dikker, kans op diabetisch is aanwezig (bron).

We gaan er dus vol tegen aan. Ik ben dus geen voorstander van bovengenoemde, doe maar natuurlijk normaal. Hou het vooral simpel, laat je ook niet misleiden denk logisch na. Logisch is; hoe verder van de natuur hoe minder puur, je lichaam raakt overstuur. Hoe meer voedsel is bewerkt hoe minder ons lichaam er mee kan.

Kan ik nu nooit meer snaaien? Echt wel, maar pas in programma 2, wanneer het streef gewicht is behaald. Dan gaan we naar de de 80/20 % regel, 80% Natuurlijk Normaal 20% natuurlijk abnormaal, leren we sjoemelen en krijgen we tips mee. Zo kan jij als normaal mens functioneren in een abnormale omgeving en met een goede mindset de verleiding weerstaan. 
Spreek jouw deze manier aan, dan zie ik je graag in mijn praktijk.

Jolanda

Reacties