Doet leefstijl er altijd aan toe wanneer het een virus betreft?

Waarom wordt de een doodziek van corona en de ander niet? Je hoeft geen geleerde te zijn om te weten als je er een ongezonde leefstijl op na houdt of onderliggend lijden hebt, jij de zwakste schakel bent. Maar geldt dit ook voor corona en virussen in het algemeen? Ik riep eerder al op mijn blog op, dat ik aan leefstijl alleen twijfelde. Vrees als enige leefstijlcoach. Ik wil mij namelijk niet blind staren op alleen leefstijl, met betrekking tot virussen vond ik dit toch wat kort door de bocht.

Mijn bevinding werd deels bevestigd op 27 maart 2021, lees hier. Nog geen 5 dagen later in april 2021 vernam ik bij de uitzending van 'tijd voor Max,' dat mensen die geen overgewicht hadden en door corona op de IC terecht kwamen, even grote kans hebben om te overlijden dan mensen met overgewicht, echter mensen met overgewicht sneller op de IC afdeling belanden. Hierin speelt leefstijl zeker een rol.

En mocht je corona krijgen, pas daarna zeker wel je leefstijl aan en ga ook suppletie innemen. Zo herstel je beter en kan een langdurige nasleep voorkomen. Je lichaam heeft namelijk veel voedingsstoffen verbruikt die moeten weer aangevuld worden. Door alleen je leefstijl aan te passen is vaak niet genoeg, dan moet je zoveel eten, hier valt niet tegenop te eten. Welke suppletie u hiervoor moet nemen klik hier

Nog een 3e bevestiging over mijn gevoel van leefstijl en virussen. Ineens dacht ik, verhip toen de Europeanen voet aan wal zette bij de indianen, stierven er veel aan ziektes die wij al hadden gehad. Even ruim 600 jaar terug-graven. We hebben dit verleden schijnbaar uit het oog verloren, vergeten lijkt wel. Want nog steeds, iedere nieuwe generatie schaft het oude af, ogenschijnlijk hebben we niets meer te maken met de mensen die voor ons leefden. Maar zonder verleden geen heden.......

Corona is in mijn ogen zo een verhaal, echter deze reageert wel anders dan andere virussen, leerde mijn ervaring. Maar waarom? En doet leefstijl er altijd aan toe wanneer het een virus betreft?

Ik ben orthomoleculaire natuurvoedingsadviseur en ook ik kreeg covid-19 op 30 dec. 2020. In lichtere mate, maar ik merkte aan mijn lichaam, dat mijn immuunsysteem toch verrast was. Ook al staat deze als een huis. Vergelijk het met, dat je voldoende soldaten hebt met een goede verdediging strategie, maar je loopt toch in een hinderlaag en dan moet je omschakelen. Dat gebeurde ook in mijn lichaam tot 2 keer toe. Wel logisch je lichaam herkent dit virus niet.  

Het zit zo: Onze natuurlijke immuniteit wordt na de geboorte onderhouden door blootstelling aan allerlei vreemde agentia (kleine levende organismen) in onze omgeving, zonder dat we daarbij ernstig ziek worden. Toen Columbus voet aan wal zette wat nu Amerika heet, ging het mis. De Europeanen, die inmiddels al immuun waren, brachten veel ellende aan ziektes over. Honderd miljoen Native indianen bezweken aan die 'onschuldige' ziektes (waterpokken, mazelen, tyfus etc) lees hier verder. Deze ziektes kwamen daar niet voor, hun lichamen waren hier nooit aan blootgesteld. Men vermoed dat door komst van de Spanjaarden de Inca's in de beroemde Inca stad door de pokken zijn uitgestorven, men ontdekten dit aan het micro-organisme in tandsteen, lees hier verder.

Dus leefstijl en covid.......dit volk leefde toen nog echt van de natuur. Vrees dat we dit deel uit het oog hebben verloren!! Tegenwoordig vliegen we ook de gehele wereld over en worden onze lichamen ook blootgesteld aan onbekende virussen en bacteriën, we kunnen dan ziek worden. Vaak voorkomend zijn dan ook de darmproblemen die optreden. Maar we nemen ook ongemerkt virussen, parasieten en bacteriën mee terug, dit heeft weer gevolgen voor de mens, de dieren, flora en fauna in je eigen land. We denken namelijk niet over de gevolgen na van onze behoeftes om de wereld te ontdekken. Dan zijn we aids vergeten, een virus waar je zeker in het begin aan overleed, leefstijl of niet. Klein detail waar ik niemand over hoor reppen. Ik ben geen arts en geen viroloog, ik ben een persoon die niet denkt, hij of zij heeft er voor geleerd dus zal het weten. Nee, zeker wanneer ik twijfel duik ik erin en haal kennis op, om bijvoorbeeld de logica ervan te vinden. Wat corona etc betreft zie ik ook een verband van logica in, voor u ook?

Neemt niet weg dat leefstijl zeker bijdraagt om ziektes buiten de deur te houden. Niet voor niets worden we zieker, chronisch zieker, ook al op een jongere leeftijd. Logisch klinkt het wel in mijn beleving, 'het lichaam past zich aan de natuurlijke omgeving aan met zijn eigen virussen en bacteriën.' Komt hier een vreemde snoeshaan de bocht om kijken, dan wordt het letterlijk en figuurlijk vechten en zal de wet van de natuur in trede, de wet van de sterkste. Ons lichaam was ook nog niet blootgesteld aan dit corona virus........... Bij elke nieuwe vorm van virus ook een gemuteerde zal dit weer een nieuwe oorlog voor ons lichaam zijn.

Hoe komt het dat een virus muteert? Speelt hierin vaccinatie een rol? Dat leest u hier.

Het gaat mij niet om mijn gelijk te behalen, maar om mijn gevoel hierin over leefstijl en virussen bevestigd te krijgen. 3 keer werd dit tot nu toe bevestigd, wanneer dit anders wordt zal ik mijn prioriteiten bijstellen. Ik werk eclectisch, dit werkt voor mij het beste om eenrichtingsgevoel uit te sluiten. Belangrijk is om neutraal te blijven. Informatie filteren wat voor jouw logisch lijkt, weer bijstellen waar nodig is, want de waarheid ligt altijd in het midden.

Over vaccins en de geschiedenis van de griepprik klik hier

Jezelf bijscholen en bevindingen durven bijstellen is er belangrijk in ons vakgebied, zodat je uit de blinde vlek blijft. Op 25 september 2021 kwam er duidelijk kennisleer over de sterfte van o.a. Het natie volk, dit leest u hier op mijn blog.

Jolanda
orthomoleculaire natuurvoedingscoach van

Reacties