Lekker hoor liefst iedere ochtend weer aan de bak

Ik probeer liefst iedere ochtend minimaal 10 minuten te bewegen voor het ontbijt, lunch of diner. We vallen echt niet om, ons lichaam is geprogrammeerd om te overleven. Dit is een natuurlijke wet. Zo deden onze voorouders het, eerst jagen dan eten, dan uitbuiken en zo werkt de natuur nog steeds. Elk dier jaagt eerst voor hij zijn buik kan vol eten, dan rust. Herontdekt het maar eens. Met rust ga je je vet verbranden in de nacht (groeihormoon).  Zo werkt het ook nog voor de mensen die in de 5 blue zone landen wonen. Op mijn blog schreef ik al eerder over bewegen en dat o.a korte krachtige bewegingen zoals HIIT, net zo effectief blijkt te zijn als een uur in de sportschool sporten. Klik hier voor meer kennisgeving. 

Moeite met de coronaregel, niet naar de sportschol kunnen, wel nee. Ten eerste heb ik gaande weg de jaren verstreken geleerd niet in mijn beperkingen te blijven zeuren, maar te kijken wat allemaal nog wel kan. Ten 2e werkte de sportschool persoonlijk eerder tegen me dan voor mij. Waarom?  Je zit aan een abonnement vast hierdoor verplichte het mij om te gaan, zonder van de centen als je niet gaat. Wat voor een ander de stok achter de deur is, was dit voor mij juist de deur dicht. 


Ik train nu thuis en buiten, op zolder heb ik workout apparatuur staan, simpel en klein maar doeltreffend. Op dagen dat ik niet werk, rol ik iedere ochtend uit mijn bed naar de zolder en doe minimaal 10 tot 20 min mijn trainingen die bestaan o.a. uit krachttraining en HIIT. Heerlijk, vooral daarna je ontbijt. Ik ga dan de dag dan weer fit en vrolijk door. Ik sport ongeveer  minimaal 4 dagen in de week Daarnaast wandel ik ook zo nu en dan 😉. Niks in de overdrive wat dan weer je cortisol hormoon op aan zet en je dan eigenlijk niks meer verbrand, je creëert eerde een buikje. Loop daarom ook geen kilometers hard, daar is je lichaam echt niet op gebouwd. De term is niet voor niets ‘hardlopers zijn doodlopers.’ We zijn  nu eenmaal gebouwd en ontworpen om krachttrainingen te doen.  Het is allemaal heel logisch je moet het alleen wel even weer weten en herontdekken. 


Ik train sinds kort met Pamela Reif.  Ze heeft enkele trainingen  op YouTube staan, van beginners tot gevorderd. 10 min de best of HIIT is er 1 van,  lekker thuis. doe je mee?


Train je lijf fit daar hoef je echt de deur niet voor uit

Succes.

Jolanda orthomoneculair natuurvoedingsadviseur van

Praktijk natuurlijk normaal. 

Reacties